Cap de setmana de Tour de France

juliol 22, 2010

Quasi com el que no vol la cosa, proposo en un e-mail: qui s’apunta a anar a veure el Tour i a pedalar pels Pirineus ???

De seguida en Xavi Monreal em contesta i ell diu que s’apunta, seguidament en Jaume Buch i en Josep Colominas també venen, ja erem quatre i tenim autocaravana llogada per sis, el dia de la reunió previa a la sortida s’apunten en Antonio Muñoz Cañete i en JuanMa Vizcaino del Malgrat. Autocaravana completa, i divendres 16 de juliol a les 5’30 h. de la tarda sis animalets cap a Ax 3 Domaines (per sobre de Puigcerdà).

Arrivem de nit i plantem l’autocaravana a uns 2 km de meta a una rampa d’un 10% i a una altitud de 1300 aproximadament  per poder veure els ciclistes quan passin,  com teniem gana i l’endema haviem de pedalar, a cuinar, una mica de pasta i a dormir.

Dissabte al mati ens aixequem aviat, 6.30 h. amb una mica d’escandol per part d’en JuanMa (que segur els veins es van cagar en algo) sortim de l’autocaravana i … una boira que deunidó, esmorçar i a pedalar.

Baixem cap a Ax les Thermes 679 m. i deseguida comença el primer portet (Col du Chioula 1450 m.)

Comencem a pujar i en Jaume Buch es queda una mica, em quedo amb ell i aprofito per fer alguna foto, com veieu la boira era densa, a les fotos no s’aprecia ven bé, però ho era.

Coronem el Col de Chioula i en Jaume Buch i en Xavier Monreal, deixideixem no seguir, la cosa no pintaba gaire bé de temps i de duressa de recorregut, encara que en Xavi ho podría haver intentat, ells tornen cap el punt de partida i la resta seguim sense saber molt bé que ens trovarem.

Seguim pedalant i al cap d’uns kms més ens trobem el Col des Sept Freres de 1253 m. fàcil de pujar amb una boira que cada vegada es va esvaint més, quan arrivem a Niort de Sault tornem a tenir uns quants kms de trenca-cames pujant i baixant, com veureu al grafic no vam trobar un troç de pla. Acabem de baixar l’ultim Col (que no se com es deia) i amb un no res ens trobem el desviament per pujar el temut Col du Pailhères 2001 metres (Hors Categorie) traduït: DUR DE COLLONS, i tant que ho va ser !!!

Comença la pujada 15,5 km, amb rampes del 10% de mitjana els 2 primers kms, arrivem a poble de Mijanés i la cosa continua pujant, cada vegada mes dur, amb percentatges del 14 i 16 per cent, més boira i més pluja, cap els kms finals en Cañete (Dios) que venia de fer la Quebrantahuesos i acabarla i que estava mes fort, es va distanciar, una mica mes enrera en Josep Colominas, una mica més enrera jo (Jaume Duran) i finalment en JuanMa amb un merit extraordinari, portaba un “desarrollu” del 39×23 (com els campions) per aquests ordre vam coronar i amb un fred de collons ens vam possar a menjar a un xiringuito que havia montat, sort d’aixó vam poder entrar una mica en calor i recuperar forces per la freda i perillosa baixada (20 km.) que ens esperaba, vam protegirnos amb el que vam poguer i cap avall.

Baixada perillosa, no veiem res per la boira, la pluja i el vent, les curves ens les trovabem de sobte i per sort els ultims kms de baixada va millorar el temps. Arribem deseguida a Ax les Thermes i allà ens espera la pujada cap on teniem l’autocaravana i final. Per rematar ens esperaven uns 7 km a un percentatge del 8.2% i comencem, en Cañete s’avança com al Pailheres, en Josep anaba una mica “trinxat”, jo amb avisos de rampes a les cames i en JuanMa va fer molt troç de la pujada a peu, doncs ja ho havia donat tot. A la arrivada en Jaume Buch i en Xavi van rebre com un campió a l’Antonio, després ells tres a mi i finalment els quatre vam rebre en Josep i en JuanMa que van arribar junts i feliços tots plegats pel gran dia ciclista que vam pasar, tot i la duressa en ho vam passar molt bé., 104,1 km i 3010 metres de desnivell positiu.

grafic-tour

Desprès de la pallissa, dutxa i dinar merescut, pasta, barbacoa, fruita, comentaris de la jugada, etc. i a dormir que ho esperabem amb ganes.

Diumenge al matí, dia espectacular de sol, però amb poques ganes de tornar a pedalar, així que esmoçar i cap amunt a veure l’ambient del Tour on estaba l’arrivada. Ambient fantastic, muntatge faraonic i molta gent pujant en bicicleta.

Dinar i comença a passar la caravana del Tour mentres veiem la etapa a la TV de l’autocaravana, vinga recollir tot el que tiraven els cotxes:

Al cap d’una estona més comença a passar el que anaba primer i posterior guanyador: el francés Riblon

Al cap d’un minut i pico Contador i Scheleck que van entrar junts

I tota la tropa … de un en un, de tres en tres, de 15 en 15 fins el pelotón dels sprinters que semblava que anaven de passeig.

Recollida de tot el muntatge i cap a casa, arrivada una mica tard (1 de la matinada) bastant cansants però molt contents amb el cap de semana viscut, REPETIREM.

One Response to “Cap de setmana de Tour de France”

1. Ha estat una gran experiència. Jo que no rodo quasi mai en carretera em vaig endur una gran impressió, i ara ja sabem una mica millor com pateixen els corredors del Tour, i un dia rera l’altre.

De ben segur que ho repetim 🙂